بهترین بازیها برای تمام پلتفرم ها

ویندوز - ایکس باکس - ps4 - نینتندو سوییچ - اندروید و ...

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

بورس چیست و چگونه می توانیم در این بازار سرمایه گذاری کنیم؟

بورس چیست و چگونه می توانیم در این بازار سرمایه گذاری کنیم؟

تاریخچه بورس

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که بورس چیست باید بگوییم اندیشه ی ایجاد بورس زمانی شکل گرفت که عده ای از بازرگانان اروپایی از فعالیت های تجاری خود ضرر کردند، بنابراین به فکر راه حلی افتادند تا به وسیله ی آن بتوانند جلوی این ضرر را بگیرند و یا آن را به حداقل برسانند.

نتیجه آن شد که تعدادی از بازرگانان عده ای را در فعالیت های خود شریک کردند تا با این روش سود و زیان احتمالی را با آنها تقسیم کنند. این تجربه موفقیت آمیز بود لذا به تدریج هر تاجری سعی می کرد تا فعالیت های تجاری خود را با این روش ادامه دهد؛ به خصوص که این روش برای افرادی که فعالیت های بزرگ اقتصادی انجام می دادند بسیار مطلوب تر بود.

بورس چیست و چطور شکل گرفت

رفته رفته این تجربه قانونمند شد و به تشکیل شرکت های سهامی تبدیل گردید. اولین تجربه مربوط به تشکیل یک شرکت سهامی در کشور روسیه بود که در سال ۱۳۵۳ میادی تصمیم گرفت کالاهایی را بدون این که آفریقا را دور بزند، از شمال اروپا به شرق آسیا و چین ببرد و این کاری بود که احتمال ضرر در آن بیشتر بود. برای انجام این کار عده ای از تجار سرمایه ی لازم را تأمین کردند و هر کس به نسبت سرمایه ی خود در سود و زیان شرکت شریک شد و این کار با موفقیت صورت گرفت.

بعدها با گسترش مبادلات در اروپا به سرمایه های زیادتر و شرکای بیشتری نیاز شد. برای این کار نیاز به مراکزی بود تا بتوان بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران رابطه برقرار کرد. چنین مراکزی تأسیس شدند و بورس نام گرفتند. اولین بورس دنیا در قرن هفدهم میلادی در شهر آمستردام هلند تشکیل شد و امروز اکثر کشورهای جهان دارای بازار بورس هستند. در ایران نیز در سال ۱۳۴۵ قانون تشکیل بورس به تصویب رسید و از ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۴۶ آغاز به کار کرد.

بورس کلمه‌ای فرانسوی است و معنای آن در زبان فرانسه کیف پول می‌باشد. تاریخچه پیدایش واژه بورس هم به قرن پانزدهم میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان، بازرگانان و کسبه‌ شهری به نام بورُوژ (Bruges) در شمال غربی بلژیک، در میدانی به نام تِربورس (TerBeurze) در مقابل خانه‌ بزرگ‌زاده‌ای به نام «واندِر بورس» جمع می‌شدند و به خریدوفروش کالاهای خود بر اساس حراج می‌پرداختند. از آن تاریخ به بعد مکان‌هایی که مردم در آنجا به حراج کالا مبادرت می‌کردند و به‌تدریج شکل توسعه‌یافته‌تر و مسقف به خود گرفت، بورس می‌گفتند.

فلسفه کلیدی شکل‌گیری بازار بورس در جهان، تجمیع سرمایه و تأمین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های آن‌ها در قالب یک سیستم بازار منسجم، قانونمند، پیوسته و شفاف است. مبنای اساسی تشکیل این بازارها همان مفهوم اولیه و ساده شراکت، تقسیم سود و زیان احتمالی میان شرکا است.

تاریخه بورس در ایران

مطالعات اولیه درباره تأسیس بورس در ایران، به سال ۱۳۱۵هجری‌شمسی برمی‌گردد. در این سال، فردی بلژیکی به نام «ران لوترفِلد» پس از انجام مطالعات گسترده درباره‌ تأسیس بورس در ایران، اساسنامه‌ داخلی بورس را تهیه و به مسئولان ایرانی ارائه کرد، اما با توجه به شرایط آن زمان و وقوع جنگ جهانی دوم، عملاً موضوع بررسی و تأسیس بورس در ایران بیش از ۲۵سال به تأخیر افتاد.

در سال ۱۳۴۱، کمیسیونی در وزارت بازرگانی و با حضور نمایندگان وزارت دارایی، وزارت بازرگانی و بانک توسعه‌ صنعتی و معدنی ایران تشکیل و موافقت‌‌نامه‌ اولیه تأسیس بورس سهام در این کمیسیون، تنظیم شد. در اواخر همان سال یعنی سال ۴۱، هیئتی از بورس بروکسل به سرپرستی دبیر کل این بورس برای مشارکت در راه‌اندازی بورس ایران، به کشورمان دعوت شدند و بالاخره پس از چهار سال، در سال ۱۳۴۵ قانون تشکیل بورس اوراق بهادار در مجلس تصویب و برای اجرا از سوی وزارت اقتصاد به بانک مرکزی ابلاغ شد. حدود یک سال بعد از ابلاغ قانون تشکیل بورس اوراق بهادار، در پانزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۶، بورس اوراق بهادار تهران با انجام چند معامله بر روی سهام بانک توسعه‌‌‌‌‌‌‍ صنعتی و معدنی که بزرگ‌ترین مجتمع واحدهای تولیدی و اقتصادی در آن تاریخ به شمار می‌رفت، به‌طور رسمـی فعالیت خود را آغاز کـرد.

۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حقی

دانلود فیلم رجب ایودیک 6 با زیرنویس فارسی

دانلود فیلم رجب ایودیک 6 با زیرنویس فارسی Recep Ivedik 6 2019 WEB-DL

فیلم سینمایی رجب ایودیک 6 با کیفیت 1080p & 720p & 480p

دانلود فیلم رجب ایودیک 6 با دوبله فارسی Recep Ivedik 6 2019

نام فیلم: رجب ایودیک ۶ – Recep Ivedik 6 | ژانر: کمدی | محصول ترکیه | تاریخ انتشار: 2019

زبان: ترکی | مدت زمان: 109 دقیقه | زیرنویس فارسی: دارد | کیفیت: WEB-DL

حجم: 2 گیگابایت + 1 گیگابایت + 514 مگابایت | امتیاز: 2.5 از 10

خلاصه داستان:
در ششمین قسمت از سری فیلم های کمدی رجب ایودیک، او خودش را در شهر قونیه پیدا میکند و ماجراجویی های خنده دار خودش را آغاز میکند…

[دانلود نسخه 1080p HQ با حجم 4.47 گیگابایت]

[دانلود نسخه 1080p با حجم 2.0 گیگابایت]

[دانلود نسخه 720p با حجم 1.0 گیگابایت]

[دانلود نسخه 480p با حجم 514 مگابایت]

[دانلود زیرنویس فارسی]

۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حقی

دانلود بازی Assoluto Racing برای Android

دانلود بازی Assoluto Racing برای Android

بازی Assoluto Racing توسط استودیو Infinity Vector در سبک مسابقه ای و ماشین سواری ساخته و منتشر شده است.
این بازی، نسل جدیدی از شبیه سازی مسابقات اتومبیل رانی را برای دستگاه های اندرویدی فراهم می کند. خودروهای داخل بازی به زیبایی هر چه تمام تر طراحی و مدلسازی شده اند و تماما دارای مجوز رسمی از تولیدکنندگان آنها هستند.
موتور تمامی خودروها نیز نزدیک به حدود واقعی آنها شبیه سازی شده است. ماموریت های مختلفی در رده های متفاوت در بازی برای شما در نظر گرفته شده که باید آنها را با موفقیت پشت سر بگذارید و با جمه کردن پول، بتوانید خودروهای دیگری را خریداری کنید.

قابل نصب بر روی اندروید: 2.3 و بالاتر

ادامه مطلب...
۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حقی

بازی Super Mario برای Windows

بازی Super Mario برای  Windows

قارچ خور دوست داشتنی به دنبال نجات پرنسس.
بدون شک با شنیدن نام ماریو و یا همان قارچ خور، خاطرات گذشته بازی‌های قدیمی که در کنسول میکرو با هیجان زیاد بازی می‌کردید برایتان زنده می‌شود. این بازی هنوز هم لذت و هیجان تازه ای را به دوست داران خود می‌دهد.
برای انجام این بازی لازم است نرم‌افزار Virtual Nes را بر روی ویندوز نصب کنید. سپس با باز کردن فایل بازی به انجام آن بپردازید.

اگر قصد تجدید خاطره با دوران سلطنت میکرو را دارید، می‌توانید Super Mario را از سایت شاتل لند دریافت و از آن لذت ببرید.

 

دانلود مبدل بازی های میکرو به ویندوز

پسورد فایل: www.shatelland.com (با حروف کوچک)

۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حقی

بازی Sonic برای Windows

بازی Sonic برای Windows

جوجه تیغی آبی

همه ما اگر بازی سونیک را انجام نداده باشیم، اما حداقل نام آن را شنیده ایم. بازی که توسط کمپانی سگا عرضه گشت و لحظات زیبایی را برای هزاران گیمر کنسول سگا در سراسر جهان به ارمغان آورد.
بازی به صورت فایل نصبی ارائه گشته و قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز را دارد.
حال اولین نسخه از این عنوان خاطره انگیز توسط تیم گیم شاتل لند عرضه گشته تا بتوانید بار دیگر از دنیای بازی های شیرین و دوست داشتنی گذشته خود لذت ببرید.
راهنمای نصب: برای اجرای بازی کافیست به پوشه sonic رفته و فایل MegaSIS را اجرا کنید. سپس از طریق همین برنامه فایل Sonic.the.Hedgehog موجود در پوشه Game را باز کنید.

پسورد فایل: www.shatelland.com (با حروف کوچک)

۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حقی

بازی ChessX برای Mac

بازی ChessX برای Mac

ChessX یک بازی شطرنج کم حجم و با محیطی زیبا است که برای سیستم عامل Mac می باشد. ChessX قابلیت پشتیبانی از بازی دو نفره آفلاین را دارد.
این بازی محبوب و جذاب برای Mac توسط تیم گیم شاتل لند به شما کاربران گرامی تقدیم می شود.

پسورد فایل: www.shatelland.com (با حروف کوچک)

۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حقی

بازی Asphalt 6 برای Mac

بازی Asphalt 6 برای Mac

از محبوب ترین و معروف ترین عناوین اتومبیل رانی پلتفرم های مویایل، سری بازی های Asphalt است.
پیشتر ممکن است این بازی را در سیستم عامل های ios، Android و یا حتی Symbian انجام داده باشید. که این نسخه از بازی برای سیستم عامل مک ارائه شده است.
بازی با قابلیت انجام مسابقات آنلاین عرضه گشته تا جذابیت مسابقات را دوچندان کند. این بازی محبوب و جذاب برای Mac توسط تیم گیم شاتل لند به شما کاربران گرامی تقدیم می شود.

پسورد فایل: www.shatelland.com (با حروف کوچک)

۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حقی

دانلود بازی DRAGON QUEST XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition برای Nintendo Switch

دانلود بازی DRAGON QUEST XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition برای Nintendo Switch

 بازی DRAGON QUEST XI: Echoes of an Elusive Age محصولی از کمپانی Square Enix است که در سبک نقش‌آفرینی ساخته شده و توسط کمپانی نینتندو در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شده است.
این بازی داستان یک قهرمان جوان را روایت می‌کند که قصد شرکت در مراسم سالانه‌ی روستایش را دارد و به همراه دوستان کودکی‌اش به Sacred Stone سفر می‌کند. بعد از وقوع یک سری اتفاقاتِ پیش‌بینی نشده، همه متوجه می‌شوند که روح یک قهرمان قدیمی در او وجود دارد.
حال قهرمان جوان برای پرده برداشتن از اسرار زندگی گذشته‌اش، پا به سرزمینی ناشناخته می‌گذارد. بعد از معرفی کردن خودش به پادشاه سرزمین، به او لقب «The Darkspawn» داده می‌شود و توسط ارتشی بی‌رحم تسخیر می‌شود.
در ادامه، او گروهی از ماجراجویان رو تشکیل می‌دهد و همراه با آن‌ها به قاره‌های مختلف سفر می‌کند تا این‌که به تهدید بزرگی علیه جهان پی می‌برند.
دنیای وسیع و بسیار زیبایی در گیم‌پلی طراحی شده که وسعت و مناظر چشم‌نواز آن جذابیت بازی را دوچندان کرده و جزئیات فراوانی را به تصویر می‌کشد. کاراکترهای هوش مصنوعی بازی (NPC ها) به کارهای روزمره خود می‌رسند، هیولاها رفتارشان بسته به محیطی که در آن قرار دارند، تغییر می‌کند و همچنین، بازیکنان با استفاده از هیولاها، به مناطق جدید دسترسی پیدا کنند.

ادامه مطلب...
۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حقی

دانلود دیتای بازی battlefield bad company 2 برای Xbox One

دانلود دیتای بازی battlefield bad company 2 برای Xbox One

بازی battlefield bad company 2 توسط استودیو DICE در سبک اکشن و شوتر ساخته شد و کمپانی محبوب نام آشنای الکترونیک آرتز در سال 2010 اقدام به انتشار این بازی نمود.
داستان بازی در سال 1994 جریان دارد و به زمانی مربوط می شود که ژاپن مورد حمله امریکا قرار گرفت. گیم پلی اکشن و پر از هیجان بازی را با فلش بکی از گذشته آغار می کنید و در گروه Bad Company به آن ادامه می دهید.
محیط های مختلف بازی، به خوبی و با تنوع بالا طراحی شده اند و در موقعیت های متفاوت شما را در کوه های برفی، بیابان های خشک و جنگل های سرسبز قرار می دهند. گرافیک بازی در سطح خوبی قرار دارد و گیم پلی بازی نیز همانند نسخه های قبلی از لذت و هیجان خاص خودش برخوردار است.
وسایل نقلیه جدیدی نیز در بازی طراحی شده تا لذت شما را از نسخه دوم Bad Company بالاتر ببرد. بازی در بدو انتشار توانست رضایت اکثریت را جلب نماید و نمرات خوبی را نیز از طرف منتقدین دنیای گیمینگ کسب کرد.

ادامه مطلب...
۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۲۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حقی
Profit every 10 minutes!